perjantai 1. helmikuuta 2008

hiljaiselon miljonempaa seltystä

Koska, olen mädäntynyt ja aina vain enemmän juurtunut siihne muka oikeaan työntekoon ja apina pelin villitykseen, olen ollut täysin sokea sille, mitä sisimpäni taas huutaa. Se ei todellakaan huuda tätä autotallia ja paskaa ja likaa. Sisimpäni huutaa luovuutta, energiaa ja vähemmän sairastumista.

Kävin kokemassa jotain maailman iljettävintä (asiasta ei kannata väitellä kanssani, jos ette ole sitä kokeneet). Mitään iljettävämpää ei ole kuin se, että yrittää oksentaa pelkkää ilmaa (olin vaivaiset 24h syömättä) ja siihen päälle, joku pitää sinua kyljellään ja suussasi matelee pari metriä pitkä 7mm paksuinen musta otus lamppu päässä. Sinne otukseen kun vielä tungetaan sisusta ja napsitaan vähätkin suoliston pätkät pois; avot. Kiits. En tule teille enää ikinä kidutettavaksi. Ehkä toisiksi pelottavinta koko operaatiossa oli ainakin se täti, joka oli noi9n 4 kertaa leveydeltään isompi kuin koko minä. Sellanen kun siinä paijaillee sitä sun tukkaas jonka päälle olet itse kuolannut noin 2 litraa limaa.. Tarvitseeko edes sanoa enempää?

Kaiken tämän kauhean kokemukseni päälle, olen löytänyt pelottavia piirteitä itsestäni. Osaan istua 7,5 tuntia paikallaan ja kitisemättä kertaakaan. Olen kasvamassa aikuiseksi. Voiko olla mitään vittumaisempaa? Kyllä, edelleen osaan pettää lupauksiani (poltan edelleen satunnaisesti, 5 röökiä päivässä ei ole enää polttamista). Osaan edelleen olla kakara ja saada tahtoni läpi (ilman itkua). Osaan kieroilla, ainiin, se olikin mun vittumainen persoona, joka puhuu. Koska olen kyrvistynyt, väsynyt, kylmissäni ja käteni ovat mustat talli paskasta (en harrasta hevosia, hyi vittu, ne ei maistu edes leivän päällä), totean taas tämän kaiken avautumisen sinne unohdukseen.

ps. kaikkonen: varvastella on ihan käypä sana kaikkeen mikä liittyy joko varpailleen nousemiseen, varpaiden kutinaan ja niiden pyörittelyyn. Varvastella. Piste.

1 kommentti:

Kaikkonen kirjoitti...

hyvä tietää, toi sana on ollut mysteeri. ja mun mielestä hevonen on leivän päällä parhaimmillaan. muuten ne on vaan vittumaisia kusipäitä (lapsuuden traumoja?)

nähdään ke, kun mä syön koko lauttasaaren!