maanantai 29. lokakuuta 2007

Maailmanloppu

Kuinka ihanaa onkaan huomata taas mittavampaa maittavan evästelyn jälkeen huomata taas palaavansa työpisteelle, jossa tietokone toimii. Tämä tämän päivänen terapia istuntoni teidän rakkaiden lukijoiden kanssa kertoo siitä kuinka ihania te olette. Kiitos rakkaat lukiat että olette niin kovasti sitä mieltä että olen ylimielinen. Se lämmittää sydäntäni.

Todellisuudessa, jos joku kävelisi vastaan ja kutsuisi minua ylimieliseksi, mahdollisesti ensimmäinen reaktio olisi loukkaantuminen, jota en kyseiselle nimittelijälle kertoisi. Lopputulos olisi se että joku ihminen voi saada niin hyvän kuvan itsestäni tuntematta minua laisinkaan. Viimeisin vaihe tähän teoriaan olisi se että kysyisin: "Miksi?".

Mikä tekee minusta yhtään sen ylimielisemmän ja röyhkämmän kuin se joka minua nimittää. Tämähän kuitenkin on minun oma luomani kysely. Mikä antaa jollekin muulle oikeuden pitää minua minään muuna kuin minuna itsenäni?

Selityksen maku tuntuu jokaisessa puolustelussa, minkä itsestäni muodostan. Miksi?

Onko jotain väärää olla oma itsensä? Tuntea hetkellisesti itsensä niin paljon paremmaksi kuin muut ja kokea edes kerran elämässään olla hallitsija ja maailman valtias, jonka valta on niin mahtavaa että voi kuin jumalan tavoin aiheuttaa maailman lopun jos vain huvittaa.

Entäs sitten? Miksi mun pitää tuntea huonoa omaatuntoa, siitä että toteutan itseäni. Mikä antaa muille oikeuden moittia mua siitä, että mä edes olen? Voisiko joskus tämä kyseinen nimittelijä tarkastella omaa napaansa ja miettiä missä itsessä on vikaa?

Taitaa pistää aika hiljaiseksi. Kyllä mua niin sylettää kun ihmiset osaa olla typeriä.

Onhan se kiva istua kavereiden kanssa ja naureksia kun joku kulkee matcing pair- tuulipuvussa, joka on hankittu silloin parikytä vuotta sitten. Onhan siinä omaa hupia arvostella muita ihmisiä, mutta kuka vittu tulee sanomaan siitä toiselle päin naamaa, tietämättä asiasta mitään?

Kyllä mä nyt kiehun siinä raivon pisteessä onnekkaasti, koska minä otin palautteen, minä nautin palautteesta ja minä saan yksinoikeudella Teille, rakkaat lukiat kertoa, että minä en pidä teitä juuri minään.

Terapian on ohi. Esimies vahtii.

2 kommenttia:

Kaikkonen kirjoitti...

Hahahha, senkin ylimielinen ämmä :D no eih...kuules, oliks teillä jo se tuparipäivä päätettynä? Niin ja mun päivän lätinä on myös luettavissa.

Kaikkonen kirjoitti...

heiiijjjj, sä oot ottanu sun ihanan suttutotoron pois, enj hyväksyyyy :O

Piupau, mul hajoo töissä pää (kirjaimellisesti) ku ihmiset on tyhmiä ja kauhia pää- ja hammassärky. Vittu.